اصول ورزش در تابستان

ورزش کردن در هوای آلوده نمی‌تواند ایده‌آل باشد، همین‌طور تمرین در زمانی که هوا راکد است مناسب نیست. فرد باید سعی کند در هوای سالم ورزش کند.
لباس ورزشکار در فصل گرما با دیگر فصل‌ها متفاوت است. به این ترتیب با گرم شدن هوا، ورزشکار باید از لباس نخی استفاده کند. طوری که اگر عرق کرد لباس به بدنش نچسبد. چرا که، ممکن است موجب بیماری‌های پوستی شود.
همچنین بهتر است در این فصل از لبا‌س با رنگ روشن استفاده شود و همچنین لباس نباید چسبان باشد.
مسئله مهم در هنگام ورزش کردن این است که برای استفاده از مایعات هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ورزشکار می‌تواند مایعات زیادی مصرف کند، مثلافرد از زمان شروع تا پایان تمرین می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد آب مصرف کند. بدون اینکه عوارضی برای ورزشکار داشته باشد. البته استفاده از مایعات قندی هم کمبودها را جبران می‌کند.
در پایان می‌توان به نوع تمرینات اشاره کرد. تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب است. پیاده‌روی، بازی تنیس، دوچرخه‌سواری و شنا همگی از ورزش‌های هوازی هستند. ورزش‌های هوازی با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن، سطح اکسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز کمک می‌کند.
دویدن وپیاده روی ورزش‌هایی هستند که هزینه خاصی نیاز دارند و ورزش‌های مناسبی برای صبح و یا بعدازظهر روزهای گرم تابستان هستند.    روزنامه سلامت

/ 0 نظر / 19 بازدید